Abyste byli
úspěšní a šťastní,
dobrý prospěch nestačí

Všichni to vědí. Jenže většina lidí to ignoruje.
Nedostaň se do pasti vnějšího hodnocení, titulů a cizích snů.

"KDO JSEM? KAM JDU?"

program výběru budoucího povolání
na prahu dospělosti
pro holky a kluky od 15 do 19 let
NEVYUŽITÝ POTENCIÁL

Jen málo dospělých se může pochlubit tím, že jejich práce jím přináší pocit naplnění. Ideálně to vypadá jen na Instagramu. Všichni dospělí také kdysi byli teenagery. Tehdy si mysleli, že nic není nemožné. Jenže často nevěděli, co doopravdy chtějí a jaké mají talenty a silné stránky a jak s jejich pomocí dokáži žít život, o kterém sní. A v okolí nebyl nikdo, kdo jím mohl s tím poradit. Proto často studovali to, co se nabídlo, pak šli pracovat tam, kde zrovna bylo místo. A teď? Konečně si spoustu věcí uvědomují, ale změnit mohou jen máloco.
Není divu, že v otázkách výběru povolání...
...rady dospělých nejsou pro tebe vždy důvěryhodné
Zdá se, že ti vůbec nerozumí. Vždyť ani nemohou vědět, jak a o čem uvažuješ. Někdy tě podceňují, někdy se zbytečně strachují. Jindy zase se snaží pomoci tam, kde žádnou pomoc nepotřebuješ.
...je složité si představit to, čemu se budeš učit
Je příliš velký výběr, je příliš mnoho informací, často nesrozumitelných, a tak můžeš nabýt dojmu, že nemají nic společného s reálným životem. Anebo se bojíš, že na některou školu ti nestačí znalosti, trpělivost, buňky, šťastná náhoda nebo cokoli jiného.
...odkládáš rozhodnutí na zítra, ale zítra...
nepřináší odpověď. Za oknem máme léto, těšíš se na prázdniny. A tak stres z volby povolání můžeš na několik týdnů odložit. Pouze někde v pozadí ve vzdálených zákoutích myšlenek zůstává neklid. Nemůžeš se uvolnit a odpočívat naplno.

Ve skutečnosti

v otázkách plánování budoucího života náš vzdělávací systém dává chybné rady. Ani nevíš, jak tě chápu, když je nechceš brát úplně vážně. Protože můžeš...
Rozvíjet se
v tom, co ti jde nejlépe, co tě zajímá (i když pravděpodobně to budeš muset teprve objevit).
Vytvářet
vlastní vzdělávací cestu bez ohledu na to, že vzdělávací systém obvykle nabízí standardní plány pro všechny.
Zkoušet
různé varianty, dokud nenajdeš to, co ti sedne nejlépe, přitom nemusíš ztrácet drahocenný čas.

Budeš potřebovat

pochopit a naučit se několika principům, kterými se řídí lidé, kteří jsou spokojení s tím, kde pracují, co dělají a jak žijí. Budu se opakovat, ale ve škole se tomu neneučíš.
Proto jsem vytvořila program "Kdo jsem? Kam jdu?" pro teenagery od 15 do 19 let. Už dnes pochopíš to, k čemu jsem šla dlouhých 25 let. Popravdě ve svých 15ti jsem byla soustředěna pouze na to, že je potřeba se dobře učit, a že si mne všímali kluci, kteří se mně nelíbili, ale ignorovali ti, o které jsem stála. Jsem si jistá, že ve mnoha věcech jsi napřed oproti mně 15-leté. Ale o principech a pravidlech úspěšnosti, s kterými tě seznámím, pravděpodobně netušíš.

Představ si,
ráno se probudíš, máš dobrou náladu a nemůžeš se dočkat až... No jo, - řekneš, - takových pohádek je dnes plný internet. Dobře. Zkusím to jinak.

Představ si, tobě je 35 let. Na srazu absolventů školy tvůj kamarád ti položí otázku: "Pamatuješ, když nám bylo 15? Kdybys mohl(a) tehdy něco změnit, v něčem se rozhodnout jinak, co bys poradil(a) sobě 15-letému?"
Podíváš se na svého kamaráda s úsměvem a odpovíš:
"Nic. Nechal(a) bych všechno jak je. Jsem šťastný."

Kdo jsem
a proč si myslím, že ti mohu pomoci vyznat se v tom, které povolání si vybrat, co studovat dál?
Kateřina Málková
zakladatelka projektu Smart Course
Mým cílem je podpořit 100 000 teenagerů v České republice v uvědomění si svých talentů a schopností a výběru odpovídajících vzdělávacích možností. Jsem si totiž jistá, že většina ví co chce, ale v tuto "blbou" dobu uhne ze své cesty a já vím proč. Chci vám ukázat, že život je mnohohranný, že neexistují správná a nesprávná povolání, prestižní a obyčejná. Existují užitečná a prospěšná, která rozvijí potenciál člověka. V neposlední řadě, že volba v období dospívání ve skutečnosti znamená mnohem více než si myslíme.

  • CO SE MI POVEDLO - vytvořila jsem pracovní sešity "8 mýtů o volbě budoucího povolání", které na podzim 2019 dostane 500 dětí ze základních škol, můj seminář "Kariérové poradenství na školách" absolvovalo 82 pedagogů z 37 škol, v září 2019 sešity budeme prezentovat na mezinárodní konferenci věnované kariérovému poradenství IAEVG 2019 v Bratislavě, na Národní ceně kariérového poradenství v Praze a také mne čeká další túra školení pedagogů v Brně, Liberci, Zlíně, Jihlavě, Karlových Varech a Praze.
Můj stručný profesní příběh si můžete přečíst tady
V roce 1998 skončil můj studentský život. Vystudovala jsem dva obory "Finance a bankovnictví" a "Hospodářskou politiku a správu" a začínala jsem pracovat jako odhadce byznysu v Obchodně průmyslové komoře. Těsně po promocí jsem se přestěhovala do České republiky, která není moji rodnou zemí, takže jsem se musela naučit všechno znovu - jazyk, jak se platí složenky, zvyknout si na jiné tradice, hudbu, prostředí, naučit se jezdit vlaky a MHD v Brně, zorientovat se v zákonech a na pracovním trhu. Začátky byly krušné, protože jsem zjistila, že navzdory oficiálnímu uznání mého diplomu, personálním agenturám a firmám bylo jedno, jaké mám vzdělání, že jsem si ho vybrala cíleně a co si v životě přeji. Nemohla jsem najít práci v oboru velmi dlouho, až o 4 roky později jsme se s manželem rozhodli založit firmu. Od té chvíle mé pracovní zkušenosti vypadaly takto:

  • 1997 - 1998 - odhadce byznysu v Obchodně průmyslové komoře
  • 2002 - 2009 - jednatelka s.r.o. ve stavebnictví s 2 pobočkami a obratem 60 milionů korun, spolupracovali jsme s největšími výrobci plastových oken, garážových vrat a stínící techniky.
  • od roku 2010 jsem konzultovala malé podnikatele (začátky podnikání, změny vedení). Mentorovala jsem start-up v krizovém stavu, který nakonec získal strategického investora. Konzultovala jsem vznik a rozvoj inovativní samoohřívací kojenecké láhve, která již hotová a účastnila se soutěže ve Spojených Státech.
  • v roce 2015 jsem se stala ředitelkou pro rozvoj české sociální sítě pro firemní spolupráci Bezones, který jsme vyvíjeli společně s externím programátorským týmem Meta IT od nuly k první stovce registrovaných firem. Tato síť vznikala ve spolupráci s marketingovou a vzdělávací agenturami Sova Net a Sova Studio.
  • koncem roku 2016 jsem založila projekt Smart Course, místo, kde se na volbu povolání díváme úplně jinou optikou z pohledu sebedůvěry a užitečnosti získávaných znalostí a osvojení návyků pro budoucí dospělý život.
Všechny programy a metodiky
Smart Course ČR vychází z práce těchto lidí
Martin Seligman
Jeden z nejcitovanějších psychologů 20. století, zakladatel pozitivní psychologie a teorie naučené bezmoci, autor knihy "Vzkvétání".
Howard Gardner
Autor koncepce mnohočetné inteligence, vývojový psycholog, profesor na Harvardově univerzitě. Jeho českými následovníky je společnost regioAdvisor, s jejímiž nástroji se setkáte i v mé praxi.
Mihaly Csikszentmihalyi
Autor koncepce "Flow", knihy "O štěstí a smyslu života", psycholog, ve svých výzkumech se zabývá optimálním prožíváním.
Barbara Sher
Její knihy změnily můj pohled na práci. Díky ní jsem se nevzdala a z koníčku vytvořila práci bez ohledu na to, že moje původní vzdělání a praxe se současnou činností téměř nesouvisí.
Letos projekt podpořili

Rozhodni se a připoj se k programu

registrace je možná do 20. července 2019

ČEKAJÍ TĚ
1
2 online konzultace (60 min.) a rodokmen povolání
před a po kurzu
2
Unikátní test mnohočetné inteligence regioAdvisor podle metodiky Howarda Gardnera
Tento test je výsledkem precizní práce českého výzkumného týmu. Je přirozené se rozvíjet v tom, co ti jde nejlépe. Někdo má jeden výrazný talent, ale neuvědomuje si své další schopnosti. Někdo má více zájmů a nemůže se rozhodnout, který z nich se stane základem pro profesní vzdělání. Někdo si myslí, že talent nemá žádný.


3
Zážitkový program "Kdo jsem? Kam jdu?" v Brně
ve městě společně strávíme dva dny - 5. - 6. srpna 2019
Adam, 18 let
Odcházím s jistotou, že budoucnost závisí jen na mně, vytvoří ji moje vědomá volba.
S Adamem jsme se potkali o rok později, kdy už byl v maturitním ročníku. Jeho první slova byla "Jsem letos tak šťastný." Již začátkem školního roku měl vybrané vysokoškolské obory (bude studovat dva), maturitní předměty a naplánovaný čas na přípravu k přijímacím zkouškám. Kromě školy podniká a má řadu jiných zájmů, kterým se věnuje. Odbouraný stres z nejistoty nejenže uvolnil spoustu energie, ale i v budoucnosti před každým důležitým rozhodnutím Adam už dnes přesně ví, jak bude postupovat.
Lukáš, 15 let
Odcházel jsem z kurzu s tím, že vím, který další krok mám udělat. Mám jistotu, kterou střední školu chci studovat, takže teď budu zjišťovat další informace, abych si vybral dobře. Mám více motivace se učit, protože teď už chápu, jaký to má smysl, i když občas to může být nuda.
Aneta, studentka SŠ
Donutilo mne to k tomu, abych se zamyslela nad tím, zároveň co mne baví a v čem můžu být užitečná! Zjistila jsem, že práce nemusí být přesně to, co jsem si vysnila, ale i tak na ní jde vždycky najít něco pozitivního.
Tereza, studentka SŠ
Setřídila jsem si podmínky, podle kterých se můžu rozhodovat, které obory upřednostním. Zjistila jsem, jaká kritéria pro budoucí profesi jsou pro mne důležitá, a ani bych je předtím nečekala. O něco víc jsem poznala sebe sama.
Dagmar, 14 let
Díky tomuto programu jsem si uvědomila, že jdu správným směrem. Neobyčejné hry, úkoly a přátelská atmosféra. Podpora osobních názorů. Smart Course pomáhá vyznat se v sobě, doplnit chybějící informace, nutí zamyslet se nad svoji budoucností a dává rozhled. Je to super možnost vyznat se v sobě.
Michal, 14 let
Je to zajímavé a poučné. Mám o čem přemýšlet. Obrovský náboj pozitivních emocí, mnoho nových známých. Silná motivace k dosažení vytyčených cílů. Tento trénink je velký posun nejen k tomu, aby člověk přemýšlel, ale aby se rozhodl a udělal. Netradiční systém profesní orientace.
Anna, 15 let
Program mi pomohl si vybrat povolání. Dokonce jsem zcela změnila přístup k tomu, jak jsem vybírala. Přišla jsem na trénink, protože jsem si říkala, že pokud v průběhu následujících dvou let nedokážu vybrat univerzitu, hotovo, jsem v koncích... Pochopila jsem, že výběr profese může být celoživotním procesem. Pouze je potřeba umět vybírat.
Michal Navrátil
táta Vítka, majitel firmy Picas
Vítek se k našemu velkému překvapení rozhodl pro studium v Anglii a to ještě před absolvováním vašeho kurzu nechtěl ani slyšet o tom, že by studoval na škole, kde by musel být na internátě. Přijali ho na školu Portsmouth. Bude tam studovat ekonomii, psychologii a business. Podle vyjádření školy je to dobrá kombinace. Musím říci, že opravdu na mne ve volbě povolání začal působit sebejistěji. Evidentně začíná tušit co asi přibližně chce a jde si za tím, i když ví, že musí kvůli tomu zabrat více než kdyby šel na školu v Čechách. Díky Vašemu kurzu si nastartoval zajímavou budoucnost. Ještě jednou děkuji za to.
Kateřina Studnicová
maminka Tey
Chtěla jsem Vám poděkovat za profesionální přístup na víkendovém kurzu. Dcera byla nadšená, cítila podporu vás všech. Měla jsem pocit, že vyšla ven z kurzu jako sebevědomá dívka. Věřím, že jí ta cvičení budou ku prospěchu :) Také si pochvalovala i práci ve skupině, obvykle před chlapci má tendenci se moc neprojevovat, ale Vám se to zřejmě nějak povedlo, protože jsem si všimla ten večer kromě nadšení i smutku. Tea si absolutně samostatně vytvořila plán kroků, které potřebuje podniknout k výběru a je si jistá vlastní volbou. Uvědomila jsem si, že teď mám dokonce klidnější spánek.

Kolik to stojí?

5 750 Kč
Dárek v hodnotě 800 Kč
Jedinečný oboustranný sešit, který ti pomůže vybrat si střední školu anebo vysokoškolský obor.

Registrace na program

5. - 6. srpna 2019
9:00 - 18:00 oba dny
EDUnesto, Veselá 14, Brno - centrum
Photo by Estée Janssens on Unsplash
People photo created by rawpixel.com - www.freepik.com